Renault 14 Text: Jakub Hrdlička, Foto: Renault

Renault 14 se vyráběl od roku 1976 do roku 1983. Tento vůz byl zamýšlen jako konkurent Volkswagenu Golf, ale bohužel se mimo domácí francouzský a Španělský trh prosazoval jen velmi těžko. Tento vůz se netěšil zrovna velké spolehlivosti a díky předčasnému podléhání korozi si vysloužil přezdívku "shnilá hruška". Tato přezdívka má původ v dobové reklamě kde je Renault 14 přirovnáván ke tvarům hrušky. Z počátku byl vůz nabízen s motorem 1,2 původem od Peugeotu a později s motorem 1,4 o výkonu 44 kW nebo 51 kW. I přez kompaktní rozměry byl Renault 14 velmi prostorný vůz a to i na zadních sedadlech které bylo možne sklopit nebo úplně vyjmout. Mimo to bylo rezervní kolo umístěno pod kapotou motoru a tak neubíralo zbytečně místo v zavazadlovém prostoru. Renault 14 sdílel z některých starších modelů značky Renault systém zadního odpružení pomocí dvou torzních tyčí umístěných za sebou. Tento systém způsobil asymetrcký rozvor s rozdílem 32mm. Za necelých 7 let bylo vyrobeno přibližně jeden milión kůsu.